zaterdag 21 februari 2015

DIY's voor je oortjes en oplader!

Je kent het wel, een regenachtige zaterdagmiddag in de vakantie, waarop tv je enige vriend is. Ik werd laat wakker door een slaapfeestje gisteren (niet zozeer het 'slaap', meer het 'feest'). Ontbijtend voor de tv zat ik te bedenken wat ik vandaag ging doen, en begon ik wat te surfen op internet voor DIYs (Do It Yourself). Toen zag ik iets dat mij veel inspiratie gaf voor DIYs voor je oortjes en oplader. Ik heb 2 DIYs gedaan, bij elkaar voor minder dan drie euro.

Pimp je oortjes!
Op het internet vond ik een hele leuke methode om je oortjes te pimpen. Door middel van strijkkralen maak je je oortjes heel kleurrijk. Het heeft mij best wel lang gekost, maar ik ben heel blij met het resultaat!

Benodigdheden:
-oortjes
-strijkkralen (ik heb die van mij bij Intertoys gekocht voor twee euro)
-schaar

Werkwijze:
1) Bepaal welk patroon je wilt aanhouden voor de strijkkralen (ik heb voor regenboog gekozen).
2) Knip de eerste strijkkraal zodat er een gleuf ontstaat.
3) Open de gleuf en stop het snoer erin.
4) Volg de stappen 2) en 3) voor de rest van de strijkkralen.





Eindresultaat:


Pimp je oplader!
Deze DIY heb ik zelf bedacht. Het is heel simpel en deze washitape heb ik voor maar 70 cent bij de Hema gekocht. Ik heb twee verschillende patroontjes gebruikt, maar je kunt er natuurlijk ook meer of minder gebruiken.

Benodigdheden:
-oplader
-washitape
-schaar

Werkwijze:
1) Kies een washitape en rol die uit over het snoer van je oplader, knip het einde en plak er desnoods een plakbandje over heen.
2) Pak je tweede washitape en rol die strak over het beginstuk van je oplader heen, knip daarna het einde van de tape eraf.

Eindresultaat:

Dat was het! Hopelijk hebben deze DIYs je geinspireerd om deze, of je eigen DIY voor je oortjes en oplader te maken! 

Curious to know: Wat gaan jullie doen in de vakantie?



Geen opmerkingen: